DELA UitvaartPlan

DELA is een coöperatie opgericht in 1937 en heeft van ruim drie miljoen leden.
DELA is een coöperatie opgericht in 1937 en heeft van ruim drie miljoen leden. Het motto van Dela is: samen sta je sterker en kun je méér bereiken. Daardoor kunnen de leden van Dela meer voor hun naasten betekenen. Dela Uitvaartplan is de uitvaartverzekering van Dela. Naast het affiliateprogramma van Dela Uitvaartplan heeft Dela nog twee aparte campagnes bij Daisycon. Dela LeefdoorPlan, waarmee je de overlijdensrisicoverzekering van Dela kunt promoten en het Dela CoöperatieSpaarplan, waar de spaarverzekering van Dela onder valt. Voordelen affiliateprogramma Dela UitvaartPlan Dela Uitvaartplan is een erg succesvol affiliateprogramma. Dat komt door de sterke merknaam en propositie in combinatie met de hoge vergoedingen. Daarnaast wordt het programma zeer actief beheerd. Er is altijd recent bannermateriaal voor handen. Over Dela uitvaartverzekeringen Dela is marktleider in Nederland op het gebied van uitvaartverzekeringen. Ze bieden consumenten de volgende voordelen: - Lagere jaarlijkse premiestijging dan concurrentie dankzij unieke coöperatievoordelen - Korting en winstdeling voor leden van onze coöperatie Voor alle producten van Dela geldt: Volledige compliance met AFM-richtlijnen is noodzakelijk Affiliates met een AFM-vergunning (o.a. intermediairs) zijn uitgesloten van het programma. Keuringen op basis van ontdubbeling op alle kanalen met uitzondering van: direct verkeer; referrals; organic en branded search. Er wordt tevens ontdubbeld op andere affiliatenetwerken. Afkeur vindt plaats indien de order niet binnen de voorwaarden en richtlijnen van het affiliateprogramma tot stand zijn gekomen of indien er geen sprake is van een daadwerkelijke order. GDPR/AVG Daarnaast dienen affiliates alle persoonsgegevens en adverteerderspecifieke gegevens welke ze hebben verkregen tijdens het promoten van de producten en/of diensten van DELA uitsluitend te gebruiken ten behoeve van DELA. Na afloop van de campagnes en het affiliateprogramma dienen de deelnemende affiliates deze gegevens te vernietigen. Voorwaarden en vragen: Aan het DELA affiliateprogramma is een aantal "spelregels" verbonden. De manieren waarop je het programma mag promoten vind je terug in deze richtlijnen en voorwaarden. Bekijk het document goed: https://www.daisycon.com/pdf/13-12-2019%20richtlijnen%20en%20voorwaarden%20affiliateprogramma%20DELA%20v9.1%20RC.pdf Affiliate Richtlijnen - vanaf januari 2021 (Het volledige document is op de website van Daisycon te vinden) Er zijn veel tactieken om het online koopgedrag van consumenten te beïnvloeden. Niet alles mag. En wanneer gaat online verleiden over in misleiden? In de leidraad ‘Bescherming van de online consument’ maakt de ACM duidelijk hoe zij de consumentenregels toegepast op online beïnvloeding. Naast de leidraad van de ACM, zijn er vanuit AFM ook regels opgesteld voor vergelijkers die adviseren. Per 1 januari 2013 geldt er een provisieverbod is en vanaf dat moment mogen vergelijkers de premies van de uitvaartverzekeringen niet meer vergelijken op basis van een belangrijk persoonsgegeven, namelijk de geboortedatum. Het wettelijk verbod op provisie is tot stand gekomen om de financiële dienstverlening eerlijker en transparanter te maken. Sinds het wettelijk verbod zien we vooral de uitvaartverzekering vergelijkers markt langzaam veranderen. De producten van de uitvaartverzekeraars zijn niet altijd hetzelfde, waardoor het voor vergelijkers steeds lastiger wordt om een eerlijke en vooral ook duidelijke vergelijking te maken. Om eigen interpretatie te minimaliseren, kwam het ACM met een aantal richtlijnen. De richtlijnen biedt veel ruimte voor eigen interpretatie. Dit willen wij minimaliseren door middel van de affiliate richtlijnen. De affiliate richtlijnen komen voort vanuit het ACM en AFM. De affiliate richtlijnen bestaan uit drie componenten. Per richtlijn is er een omschrijving geformuleerd, zodat het voor affiliates duidelijker is waar zij zich aan moeten houden. Wanneer de affiliate zich niet houdt aan de richtlijnen, dan kan er besloten worden om deelname aan het affiliate programma te beëindigen (van alle deelnemende uitvaartverzekeraars). Alleen samen kunnen wij ervoor zorgen dat de consument te allen tijde een goede keuze maakt op basis van betrouwbare, eerlijke en complete informatie. 1. Complete, juiste & begrijpelijke communicatie * Vermeld hoe de prijs/vergelijking tot stand is gekomen (ijkgegevens, soort verzekering, hoogte van het verzekerd bedrag, betalingsperiode/looptijd en bijkomende kosten) * Update/controleer met regelmaat de premiebedragen Toon enkel en alleen juiste informatie. Booking-achtige "bijna op" technieken zijn niet toegestaan. * Zorg dat de informatie voor uw doelgroep in duidelijke en begrijpelijke taal wordt geschreven. Vermijd bijvoorbeeld (juridisch) jargon, dubbele ontkenningen, tangconstructies en dubbelzinnige woorden. Informatie over het verdienmodel dient op de website gecommuniceerd te worden. * De website dient een goed beeld te geven van het aanbod (minimaal 5 partijen). Gebruik maken van een filter optie is toegestaan. Bronvermelding van gemiddeld verzekerd bedrag. * Kijk voor de verzekeringskaarten op de website van de verzekeraars. 2. Eerlijke communicatie & vormgeving * Noem een product of dienst alleen 'gratis' als het waar is. Daarnaast zijn misleidende en angst zaaiende teksten als laagste premie, meest gekozen en/of hoge schulden, terwijl dit niet het geval is, niet toegestaan. * Bij het verzamelen van reviews dient er een eerlijke en natuurlijk flow in te zitten. Wanneer u de consument betaald om een review te schrijven, dan dient dit duidelijk op de pagina vermeld te worden. * Termen als 'meest gekozen', 'best beoordeeld’ moeten berust zijn op waarheid. Bij twijfel dient de affiliate dit aan te kunnen tonen d.m.v. onderzoek en/of statistieken. * Een overzichtelijke menu en logische vergelijking is vereist. Duidelijk onderscheid maken tussen gesponsorde promotie posities & gefilterde ranking o.b.v. bijvoorbeeld premiebedrag, klantbeoordeling of type uitvaartverzekering. 3. Eerlijke vergelijking * Statische vergelijking op basis van logische combinatie (niet iemand van 18 met een kind of iemand van 74 met een kind). * Geen appels met peren vergelijken. Bijvoorbeeld een geldverzekering met een naturapakket verzekering (diensten en producten) vergelijken of per aanbieder verschillende verzekerde bedragen gebruiken. Naleving van de richtlijnen wordt door de adverteerders gecontroleerd. Eventuele feedback wordt via Daisycon gecommuniceerd. De affiliate richtlijnen zijn opgesteld door: Ardanta, Dela, Monuta en Yarden